logo VVA Informatisering
De moderne werkplek, wat is dat eigenlijk? Gebruiksvriendelijk, veilig en flexibel. ‘Any place, any time’, ‘bring or choose your own device’ en samenwerken in de Cloud met altijd én overal dezelfde realtime gebruikerservaring. Welke stappen moeten jullie nog zetten?
Waar moet de ideale werkplek aan voldoen?

De werkplek is voor medewerkers de toegang tot hun taken, activiteiten en communicatie. Als centraal middelpunt van je werk, moet de werkplek een verlengde zijn van de organisatiestructuur en cultuur en de medewerker optimaal ondersteunen. Een gebruikersvriendelijke, veilige werkplek, die past bij de uit te voeren werkzaamheden, is bepalend voor de arbeidsvreugde.

Overal werken

De moderne werkplek is mobiel, in te zetten in verschillende (bedrijfs)settings en te koppelen. In vergaderingen maak je makkelijk aantekeningen en voor het schrijven van stukken koppel je eenvoudig je monitor en toetsenbord. Daarnaast krijg je snel en probleemloos toegang tot de applicaties die nodig zijn voor het uitvoeren van je dagelijkse activiteiten.

Als communicatiemiddel biedt de werkplek toegang tot chatfuncties en videoconferencing. Samenwerken aan documenten en presentaties, die veilig opgeslagen zijn, maar vindbaar voor iedereen die er bij moeten kunnen en niet toegankelijk voor hen die er niet bij hoeven of mogen zijn.

Een veilige werkplek

Veiligheid van de werkplek en toegang tot applicaties wordt met behulp van ‘Mobile Device Management’ op basis van rol en functie georganiseerd (RBAC/ABAC). Toegang krijg je middels sterke toegang en authenticatie mechanismen op basis van multifactor authenticatie (MFA). Informatie is niet lokaal opgeslagen of encrypted en natuurlijk gesynchroniseerd in de Cloud.

Wij adviseren, selecteren en implementeren samen de leverancier van jullie ideale werkplek. We stellen de juiste vragen op basis van persona’s en user-stories, met veel aandacht voor de benodigde beveiligings- en privacy eisen. Daarnaast adviseren we over de benodigde (digitale) kennis en vaardigheden en verzorgen we de opleiding van medewerkers om succesvol te zijn in het werken met hun nieuwe werkplek, zodat ze er optimaal gebruik van kunnen maken.

Producten & Diensten

G
Digitale strategie

digitale zelfredzaamheid te vergroten. Dit naast reguliere functioneel beheertaken die vooral zijn gericht op het oplossen van problemen. DigiCoaching biedt laagdrempelige ondersteuning door (young) professionals én de inzet van een DigiPlatform met superhandige tools. Dit zorgt voor digitaal zekere medewerkers, duurzame inzetbaarheid van deze medewerkers én een beter gebruik van aangeschafte systemen.

G
DigiChallenge
Digitaal werken en online samenwerken via bijvoorbeeld MS Teams & Office365 zijn inmiddels de norm. Dat vraagt om nieuwe werkgewoontes en vaardigheden van medewerkers. De DigiChallenge bereidt medewerkers op praktische en interactieve wijze voor op digitale veranderingen. In teams gaan medewerkers verspreid over een bepaalde periode challenges aan waarmee zij spelenderwijs bekend raken met de nieuwe werkwijze. Zo geven we met inspirerende content een boost aan de adoptie van digitaal werken.
G
Office 365 gebruikerstraining
In één dagdeel doorlopen we op locatie en in de eigen Office 365 omgeving aan de hand van diverse oefeningen de belangrijkste functionaliteiten van Office 365. Vooraf bepalen we samen de exacte inhoud van de training en doen we een kwaliteitstest op de omgeving. De training wordt gegeven door onze DigiCoaches. Zij zijn helemaal thuis in werken met Office 365. Ook na de training kunnen onze DigiCoaches actief betrokken blijven voor dagelijkse ondersteuning om zo te borgen dat het geleerde in de praktijk ook wordt toegepast.

Meer weten over

MODERNE WERKPLEK

Meer weten over

DIGITALE TRANSITIE